[…] praca dotyczy niezwykle ważnego i bolesnego problemu społecznego i jednostkowego, jakim są choroby nowotworowe, w tym rak piersi u kobiet. Z perspektywy naukowej zaś przybliża rozpoznanie pola tzw. biograficznego uczenia się człowieka w kontekście doświadczanej traumy związanej z chorobą. […] Wnikliwe i wieloaspektowe analizy narracji narratorek istotnie wzbogacają polską andragogik? w wiedzę o tej słabo rozpoznanej rzeczywistości ludzkiej, jaką są trajektorie cierpienia, które także mogą stać się i stają się tłem dla uczenia się dorosłych. Praca […] bardzo dobrze wpisuje się w proces rozwoju i wzbogacania teorii i metodologii badań biograficznych. Ma ona także bezsprzecznie bezpośrednie odniesienia do praktyki pedagogicznej.
Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Kowalskiej-Dubas
Książka poświęcona jest zagadnieniu, które – jak dotąd – stosunkowo rzadko podejmowane było w polskich opracowaniach naukowych z zakresu pedagogiki, socjologii czy psychologii. […] Książka Emilii Mazurek jest jednak nie tylko dlatego ważna i potrzebna, że nikt przed Nią nie zajął się badaniem mikroświatów kobiet z rakiem piersi, ale dlatego iż w bardzo kompetentny sposób objaśnia jak konstruowane jest doświadczenie choroby (a raczej jak konstruowane są znaczenia choroby w doświadczeniu i w narracjach byłych pacjentek). […] Podjęte przez Autorkę badania dają wgląd w sposoby konfrontowania się z chorobą, a właściwie – co tym cenniejsze – w strategie i style uczenia się dorosłych znajdujących się „pod presją” zdarzenia krytycznego. Dorosłe życie obfituje w trudne sytuacje, dlatego analizy Autorki śmiało można rozciągnąć na inne grupy społeczne i na inne problemy niż tylko Amazonki czy „kobiecą” chorobę onkologiczną.
Z recenzji dr Edyty Zierkiewicz
Cena: 34 zł
Liczba stron: 268 Format: 170 × 240 mm Rok wydania: 2013
ISBN 978-83-7493-742-9