Katalog książek
Architektura opactw cysterskich. Małopolskie filie Morimond
Łużyniecka E., Świechowski Z., Kunkel R.

W książce omówiono średniowieczną architekturę czterech małopolskich opactw cysterskich w Jędrzejowie, Sulejowie, Wąchocku i Koprzywnicy, prezentując aktualny stan badań oraz obszerny materiał ilustracyjny.
Architecture of the Middle Ages of four Cistercian Little Poland’s abbeys in Jędrzejów, Sulejów, Wąchock and Koprzywnica has been discussed in the book – presenting the current state of investigations and an extensive illustrative material.
Architektura pejzażu. Przestrzeń architektury/przestrzeń sztuki
Łuczewska D., Maluga L., Siomkajło B. (red.)
Architektura schronisk górskich w Sudetach
Suchodolski J.

Książka ta jest próbą ukazania piękna architektury, historii powstania oraz losów schronisk sudeckich, będących częścią składową bogatej spuścizny kulturowej regionu sudeckiego. Wiele z tych interesujących obiektów o regionalnej formie swej architektury nie dotrwało do dzisiejszych czasów, a ich wygląd i styl możemy podziwiać na widokówkach z okresu międzywojennego lub w przewodnikach z tamtych lat.
Architektura schronisk i zajazdów w Dolinie Dzikiej Orlicy na pograniczu polsko-czeskim
Suchodolski J.

W książce został poruszony istotny problem zachowania spuścizny kulturowej w sferze rodzimej architektury stosunkowo mało znanego rejonu pogranicza polsko-czeskiego oraz kontynuacji jej formy i detalu w nowo powstających obiektach. Dotyczy to zabudowy o charakterze turystyczno-wypoczynkowym, w tym głównie schronisk i zajazdów. Omawiany obszar „łączy” graniczna rzeka Dzika Orlica będąca jednocześnie świadkiem trwającej tu od stuleci egzystencji i współpracy dwóch narodów.
Architektura spod znaku Temidy w prowincji śląskiej w latach 1877–1918
Wróblewski S.
Automatyczne rozpoznawanie mowy – wybrane zagadnienia
Makowski R.
Autonomiczne rysunki architektoniczne
Maluga L.

Wśród rysunków wykonywanych przez architektów występuje grupa obrazów idei architektonicznych, które powstały jako wynik procesu twórczego, są one jedynie jego dokumentacją i nie służą do dalszej realizacji w rzeczywistej przestrzeni. Obrazy te zostały nazwane „autonomicznymi rysunkami architektonicznymi”.