Katalog książek
Ekonomia i zarządzanie
Metodyka modelowania strumieni pasażerów w porcie lotniczym z uwzględnieniem wydajności, bezpieczeństwa i poziomu obsługi
Kierzkowski A.

Ekonomia i zarządzanie / Logistyka i transport
Przedstawiona w książce metodyka umożliwia w sposób kompleksowy uwzględnienie czynników, które z punktu widzenia pasażera są ważne w procesie jego obsługi w terminalu portu lotniczego, i co istotne, może zostać wykorzystana zarówno na etapie projektowania, jak i eksploatacji już istniejących portów lotniczych.
Metodyka wspomagania aktywności zawodowej osób z ograniczeniami funkcjonalnymi
Jach K.

Praca zawiera propozycje innowacyjnych rozwiązań dotyczących wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnościami, co znacznie poszerza istniejącą w Polsce wiedzę na ten temat. Niezwykle cenne są informacje o praktycznych doświadczeniach z wdrożenia opracowanych koncepcji wsparcia społecznego osób aktywizowanych na rynku pracy.
— Z recenzji prof. dr. hab. inż. Edwina Tytyka
Model zrównoważenia przedsiębiorstwa
Zgrzywa-Ziemak A.

W monografii Model zrównoważenia przedsiębiorstwa sformułowano i empirycznie zweryfikowano wielowymiarową koncepcję „zrównoważenia przedsiębiorstwa” (ang. business sustainability), która określa i strukturalizuje udział współczesnych przedsiębiorstw w rozwoju zrównoważonym i trwałym (ang. sustainable development).
Modele symulacyjne i gry menedżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce
Balcerak A., Kwaśnicki W. (red.)
Modelowanie ekonometryczne. Studium przypadku
Gładysz B., Mercik J.
Oblicza innowacji w gospodarce i społeczeństwie
Malara Z. (red.)

Postęp i kształtowanie się Świata nie są możliwe bez zmian. Utrwalona w gospodarkach i społeczeństwach świadomość potrzeby wdrażania innowacji, inwentyki i nowości wynika z przekonania o ogromnym znaczeniu poszukiwania nowych rozwiązań lub tworzenia warunków dla nowych zastosowań rozwiązań już istniejących dla szeroko rozumianego rozwoju.
Podejście procesowe. Teoria i praktyka
Kuchta D., Klaus-Rosińska A. (red.)

Podejście procesowe – teoria i praktyka to książka przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych podejściem procesowym do zarządzania różnego typu organizacjami. Jest ono w wielu przypadkach wręcz niezbędne do przetrwania organizacji, stąd podjęto próbę przybliżenia Czytelnikowi poszczególnych aspektów podejścia procesowego z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych. Przedstawiono również praktyczny wymiar podejścia procesowego do zarządzania szkołą wyższą, a także rozpatrzono problem restrukturyzacji procesów biznesowych oraz zagadnienie zastosowania podejścia procesowego do oceny jakości usług informatycznych.